А чому в "піджак" один звук 'дж'? Там же є префікс ПІД-?
Ольга
Майже:) Якщо є префікс, то логічно його можна забрати із слова - і буде окей. Як у словах: під'їхати - їхати, підтримати - тримати. Тут піджак - жак.... Навряд))) То весь корінь, просто початок слова співзвучний із префіксом. Саме тому на місці літер ДЖ у слові один звук 'дж'. Як і в запозичених "джаз", "джинси" тощо.
Учень
Хіба в 5 тесті (однакові звуки) не дві правильні відповіді: В Свято, Сінокіс, оСьдечки і Г Ґанок, рюКзак, воКзал?
Ольга
Не ведіться на "Ь")) Це не звук! Отож у слові оСьдечки поруч під час вимови стають 2 звуки: [С'] і [Д]. А оскільки [Д] - дзвінкий, то він підтягає до себе попередній звук і там вимовляємо не [С'], а [З'] - [оЗ'дечки]. Однаковий звук тільки у варіанті Г.
Учень
У слові цвях : ц хіба м'який?
Ольга
Так! Не сумнівайся. Коли поруч стоять 2 приголосні, то дуже часто м'якості останнього вистачає на двох - він нею просто ділиться з попереднім звуком: [С'В'ато] (обидва скажемо м'яко), [Ц'В'ах], [Д'Н'і]...
Учень
Чому у не Б? У слові "зап'ястний" я нарахував 9 букв та 10 звуків.
Ольга
"Чому не Б" - не можу так сказати, тут варто уточнити саме номер тесту (і де він: у частині тренування на відео чи вже контролю). Але про "зап'ястний" залюбки поясню: нагадаю, що звуки - це те, як ми ГОВОРИМО слово. Це те, що ми чуємо. Спробуйте дослухатися поради з уроку і вимовити це слово. Але не повільно, не по складах, а як у житті, швидко. Чи точно ви там прочитаєте всі літери?) Ви скажете [запйаСНий], тобто "Т" у вимові взагалі випадає. (саме тому діти часто на письмі забувають про оту "Т" і пишуть з помилкою).
Те саме стосується слів: контрастний - [контраСНий] студентський - [студеНС'кий] тощо